GF 2026 Referat

Referat SBC´s general forsamling d. 20/3-2026



Tilstede var 22 medlemmer og formanden bød velkommen og startede med at vi mindedes vort mangeårige medlem Hans Phillipsen med et minuts stilhed.


1/ Valg af dirigent blev Birger Segalt


2/ Formanden Børge Agerlund aflagde beretning og denne blev godkendt


2/a formanden orienterede om sidste nyt fra DDBU om asbest i billard borde.

Vi har fra Søren Søgård fået bekræftet at alle vore borde ikke er omfattet af dette, og kan forsat serviceres og vedligeholdes og bortskaffes uden problemer.


2/b Turneringsleder Tommy Mortensen aflagde beretning om klubbens turnerings spillere og konstaterede at denne sæson var lidt udover det sædvanlige, idet at serie 2 holdet suverænt vandt deres pulje og går videre til slutspil – et serie 3 hold som også er videre til slutspil – et 2 mands serie 3 hold videre til slutspil – og en oldboys spiller ( Gunnar Eybye ), som er nået så vidt, at han er videre til landsfinalen! – Vores pige Birgit var med i mix-cup finalestævne ( Conny & Jørgen Pedersen ) –og til sidst igen Birgit som er endt i finalestævnet i Ladies Cup som reservespiller. ( hvis hun ikke lige skulle passe børn ved det ene stævne, var hun endt som nr. 8 og dermed en sikker finaleplads ).

Der blev naturligvis klappet og stor ros til spillerne for deres entusiasme og vi ønsker dem alt held og lykke i slutspillet!


2/c SST ansvarlig Birger Segalt aflagde rapport dog uden at de sidste resultater ikke var indløbet. Dette kunne jo ikke rykke ved at SBC ikke fik nogen hold i top 3.

Men som Birger også siger, det er jo en turnering hvor det er hyggen – samværet – og spillet som vi samles om og nyder i stor udstrækning! Det er vi absolut ikke uenige i!


2/d Forsyninger drikkevarer: Carl Chr. Fellesen aflagde kort rapport om tingenes tilstand, og bestyrelse og medlemmer takkede CarL Chr. For et rigtig godt stykke arbejde!


Rengøring: Flemming Lott aflagde rapport og var tilfreds med rengøringen som den er! Men der er jo altid plads til forbedringer og Flemming foreslog, at når man nu støvsuger bordet efter brug, så kan man jo ligeså godt også vaske kanter på bordet og kø-holdere mont. På væggen kan jo også lige få en tur! - Og med de nye investeringer med rengørings robotten vil der kun være behov for en større rengøring én gang i måneden og til dette laver Flemming en liste man kan skrive sig på og dermed deltage i dette.

Der var stor opbakning til dette og tak til Flemming for dette!


Veb: Veb ansvarlig Frank Christensen aflagde rapport og havde medbragt et skema med besøgs statistik på klubbens hjemmeside, hvor på man kunne se typer af besøg – hvilke sider der blev kigget på – om det var via links osv.


Det er faktisk et rigtig godt stykke værktøj til brug af forskellige tiltag i det man her får et godt overblik over hvor man kan synlig gøre sig bedre og opnå mere focus!


Der blev debatteret om det var muligt at SBC kunne komme på face book som en slags reklame eller lign. Men dette er ikke uden omkostninger og i og med at vi gør brug af ”Nært & Nyt” når vi har aktiviteter og andet, så bliver det automatisk bragt videre på face book! – yderligere kan man opfordre nye og interesserede medlemmer til at bruge vores hjemmeside – Et lille visitkort fra klubben kunne også være en løsning.

Frank vil gerne rydde op på vores hjemmeside, og det gør han løbende, således at mange gamle referater og forældet information forsvinder! Dette gør han i tæt samarbejde med bestyrelsen, idet at Frank ikke sletter noget uden bestyrelsens godkendelse . Tak til Frank for et godt stykke arbejde!


3/ Regnskab: Kasserer Bent T. Sørensen aflagde beretning, og regnskabet blev godkendt


4/ bestyrelsen foreslog at kontingentet fastsættes til kr. 700,- årligt, og halvt kontingent til unge under 25 år!


5/ valg af bestyrelse: Henrik M Jensen blev valgt ind, da Tommy Mortensen ikke ønskede genvalg

Som bestyrelsessuppleant blev Lars Løvenholt valgt ind til afløsning for tidligere medlem Lene Venneberg

Valg af revisor blev Gunnar Eybye ( genvalg )

Valg af revisorsuppleant blev Frank Christensen ( genvalg )


6/ Udvalgsposter: 2 SST ansvarlige skulle vælges og det blev Birger Segalt ( genvalg ) og Manfred som den anden.


Rengøring: Flemming Lott modtog genvalg.


Tommy Mortensen fortsætter som turnneringsleder!


7/ Kørselstakster uændret for 2026


8/ Indkomne forslag: Ændring af vedtægter §7c Cup 1 pokal. Bestyrelsen foreslog at denne pokal skal udgå, da der ikke mere er grundlag for dette!

Dette blev énstemmigt vedtaget!


9/ Eventuelt: Der blev talt om der er et max. For antal medlemmer som klubben kan rumme. Klubben mener ikke som det ser ud p.t, ikke bliver noget problem.



Bent Sørensen fortalte om et initiativ med Sønderborg Handicap afd., som har et snookerbord stående længere nede af gangen. Han har talt med formanden for dette, som har tilbudt os, at hvis der var nogen som ville prøve at stifte bekendtskab med dette, så er vi velkomne blot det bliver en tirsdag enten formiddag eller aften!

Bent sørger for opslag i klubben som man kan skrive sig på, for videre ekspedition!


Børge Agerlund takkede Tommy Mortensen for hans store engagement som bestyrelsesmedlem, og vi har fuld forståelse for at han nu ønsker at koncentrere sig om at være Turneringsleder, dette er jo blevet en større opgave med årene efterhånden som klubben har udvidet aktiviteterne. Tommy fik en gave fra klubben for sin indsats.



Bestyrelsen takkede for god ro og orden servede Skipperlabskovs til fremmødte!





Med venlig hilsen


Bestyrelsen